[ Registreer ]
[ Pass vergeten ]

Review: EA Sports UFC
Review: MotoGP 14
Review: Tour de France 2014
Review: Sixty Second Shooter Prime
Review: Worms: Battlegrounds
Reviews

EA Sports UFC EA Sports UFC
MotoGP 14 MotoGP 14
Tour de France 2014 Tour de France 2014
Sixty Second Shooter Prime Sixty Second Shooter Prime
Worms: Battlegrounds Worms: Battlegrounds
Watch Dogs Watch Dogs
Tales from Space: Mutant Blobs Attack Tales from Space: Mutant Blobs Attack
Lego: The Hobbit Lego: The Hobbit
Max: The Curse of Brotherhood Max: The Curse of Brotherhood
Super Time Force Super Time Force

Meer Artikelen Meer Artikelen

Mysterieuze teaser van Bioware's Shadow Realms Mysterieuze teaser van Bioware's Shadow Realms
Eerste foto's van Halo: Nightfall webserie met Mike Colter Eerste foto's van Halo: Nightfall webserie met ...
Nieuwe shots en trailer van Oddworld: New ‘n’ Tasty Nieuwe shots en trailer van Oddworld: New ‘n’ T...
Twee 'Behind the Scenes' videos Assassin's Creed Unity Twee 'Behind the Scenes' videos Assassin's Cree...
EA's Dragon Age: Inquisition vertraagd naar 21 november EA's Dragon Age: Inquisition vertraagd naar 21 ...
Electronic Arts' Battlefield: Hardline uitgesteld tot 2015 Electronic Arts' Battlefield: Hardline uitgeste...
Eerste honderd auto's voor Forza Horizon 2 bekend gemaakt Eerste honderd auto's voor Forza Horizon 2 beke...
Epische presentatie van race MMO The Crew Beta Epische presentatie van race MMO The Crew Beta
Meer screenshots van de Xbox One titel Pinball FX 2 Meer screenshots van de Xbox One titel Pinball ...
Meer screenshots van karakter in Dragon Ball Xenoverse Meer screenshots van karakter in Dragon Ball Xe...

Meer Nieuws Meer Nieuws

Releases juli Dag
 
Pinball FX 2 Pinball FX 2 31
 
Releases augustus Dag
 
Sacred 3 Sacred 3 01
Risen 3: Titan Lords Risen 3: Titan Lords 15
Diablo III: Reaper of Souls Diablo III: Reaper of Souls 19
 
Releases september Dag
 
Destiny Destiny 09
 
Releases oktober Dag
 
Dragon Age: Inquisition Dragon Age: Inquisition 07
Alien: Isolation Alien: Isolation 07

Meer Releases Meer Releases

Wat is de beste game van E3?

Assassin's Creed: Unity
11%
Rainbow Six: Siege
15%
Sunset Overdrive
4%
Call of Duty: Advanced Warfare
3%
Forza Horizon 2
11%
Evolve
3%
Fable Legends
6%
Destiny
25%
Anders, namelijk...
22%

Aantal stemmers: 64

Destiny (Xbox Games) Destiny
Battlefield 4 (Xbox Games) Battlefield 4
[Muziek] Hiphop/Rap [Deel 8] (Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle) [Muziek] Hiphop/Rap [Deel 8]
Het kleding aankoop, advies en shop draadje (Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle) Het kleding aankoop, advies en shop draadje
[Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie [Deel 5] (Gaming Algemeen) [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie [D...
Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8] (Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle) Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]
PC Koopjes Spotten (PC Gaming) PC Koopjes Spotten
Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4] (Xbox Hardware) Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [D...
[Sport] Basketball [Deel 2] (Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle) [Sport] Basketball [Deel 2]
De Grote Voetbaldraad [Deel 40] (Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle) De Grote Voetbaldraad [Deel 40]
Halo: The Master Chief Collection (Xbox Games) Halo: The Master Chief Collection
Xbox 360 Algemeen (vragen/opmerkingen) [Deel 7] (Xbox Hardware) Xbox 360 Algemeen (vragen/opmerkingen) [Deel 7]
[PC Gaming] Algemeen (PC Gaming) [PC Gaming] Algemeen
Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15] (Gaming Hardware Algemeen) Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]
NeonovA stopt als moderator (Xboxworld.nl : Aankondigingen) NeonovA stopt als moderator

Naar Forum Naar Forum

 
Gepost door Marius Timmer op 21 februari, 2004

Voor de twijfelaars die niet overtuigd zijn door de lovende review, hebben we deze week nog een interview met de makers van Prince of Persia: The Sands of Time. Niemand minder dan Patrice Desilets; de creative director,
Claude Langlais; lead programmer en Jordan Mechner; consultant en maker van de oorspronkelijke Prince of Persia spreken over hun pareltje, de ideeën en technologie achter het spel.

Neem een kijkje en misschien bedenk je jezelf om alsnog dit meesterwerk te kopen:

Zijn er programmeurs van Prince of Persia 3D betrokken geweest bij het maken van The Sands of Time, of bestond het team enkel uit mensen die niet eerder aan een Prince game hebben gewerkt?

Nee. Prince of Persia: The Sands of Time is een nieuwe, verse start voor de Prince serie. Dus is het complete team voor het eerst betrokken bij de Prince serie, met uitzondering van de oorspronkelijke maker, Jordan Mechner, die een grote rol heeft gespeeld in de ontwikkeling. Dit had tot gevolg dat veel leden van het team zich goed moesten inleven in de ‘Arabische fantasie’ stijl door bijvoorbeeld veel boeken te lezen (zoals de 1001 nacht verhalen), de voorgaande Prince spellen te spelen en films met zo’n soort thema te kijken.

Hoewel dit spel heel erg is geïnspireerd door de originele Prince of Persia, moest toch alles vanaf de grond af aan opnieuw worden ontwikkeld om The Sands of Time optimaal gebruik te laten maken van de huidige generatie spelcomputers. Het spel biedt dus veel nieuwe elementen, zonder de sfeer en het gevoel van het origineel te verliezen.

We snappen dat één van de belangrijkste redenen om de Prins of Persia weer tot leven te brengen is, dat iedereen met de huidige generatie spelcomputers ook de sfeer van de serie kan ervaren. Hebben jullie er vertrouwen in dat het spel nog net zoveel aantrekkingskracht heeft als in begin 1990?

De Prince of Persia spellen behoren tot de coolste PC spellen ooit. We wilden dat de grote aantallen mensen die op de huidige generatie spelcomputers spelen (waaronder veel originele Prince of Persia fans) ook de mogelijkheid hebben om dit spel te spelen.

Prince of Persia: The sands of Time biedt een nieuwe verhaallijn, die heel nauw verweven is in de gameplay. De filosofie van het spel blijft een belangrijk onderwerp voor de ontwikkelaars, wat betekent dat het spel veel elegantie, aandacht voor detail en unieke ervaringen biedt met bergen actie en hetzelfde heerlijke gevoel van bewegen als in het originele spel. Alleen wat meer up to date!

Waar het op neerkomt, is dat de sfeer van het origineel behouden, maar tegelijk ook van de laatste en beste technologieën en ontwikkelingen gebruiken maken, best een zware opdracht was voor de ontwikkelaars. Maar dan krijgen jullie gamers ook wel wat!

Welke grafische engine gebruiken jullie voor Prince of Persia – The Sands of Time?

Er is gebruik gemaakt van een evolutie van de JADE engine, die oorspronkelijk is ontwikkeld voor Ubi soft’s Beyond Good & Evil. Deze engine liet iedereen versteld staan op de E3 van vorig jaar. Toen we zagen wat de JADE engine allemaal kon, wisten we dat het dé juiste engine was om datgene te bereiken wat we in gedachten hadden voor het spel.

Vertel ons eens over zijn mogelijkheden en hoe jullie er gebruik van maken.

JADE gaf ons intuïtieve, makkelijk te gebruiken middelen om de inhoud van het spel te beheren en maken. We waren in staat om op verscheidene vlakken met een sterke basis te starten en ons te concentreren op het snel integreren van veel elementen in het spel. Waar het op neer komt is dat het ons de mogelijkheid geeft om korte ontwikkel tests te doen, om optimaal resultaat te halen.

Hebben jullie de engine verberterd voor de ontwikkeling van Prince of Persia: The Sands of Time?

We hebben het bestaande animatiesysteem verbeterd door animaties over te laten lopen (en gedeeltelijk asynchroon over te laten lopen) zodat de Prince zijn bewegingen realistisch en soepel te maken. We hebben ook de middelen om animaties te maken aangepast zodat deze optimaal te gebruiken waren. Ook zijn er enkele extra effecten toegevoegd die enkele hoofdfeatures van The Sands of Time mogelijk maken.

Welke speciale effecten gebruiken jullie om de Perzische omgeving die zo typisch zijn voor de PoP serie tot leven te brengen?

In het algemeen hebben we een prachtig paleis om in te spelen gecreëerd, met wonderbaarlijke lichteffecten, majesteitelijke architectuur en een ongelofelijk oog voor detail. We hebben een ‘stof’ systeem ontwikkeld, dat het mogelijk maakte voor de artiesten om draperieen in de speler zijn pad
 Pagina 1 van 3 >> 2 3Top ^ 

DEKO zegt:
21/02/2004
leuk
McRed zegt:
21/02/2004
Interresant!
21/02/2004
1 ding is zo ongeloofelijk irritant aan deze game, teminste met de demo op de pc: de camera doet zo ongeloofelijk irritant. Ik vond alle prince of persia delen leuk maar deze wordt vooral door de camera heel irritant om te spelen. Ik ben een fan van prince games maar de scores van 9.0 die de game krijgt vind ik echt veel te hoog. Een 7.5-8.0 geef ik de game. (de game hiervoor pop3d was qua sfeer, camera werk en moelijkheidsgraad veel leuker om te spelen maar er zaten veel te veel fouten in)
SuxxeR zegt:
21/02/2004
Dat slaat nergens op. De camera blijft wel eens hangen achter een muur. Maar bij bijvoorbeeld Splinter Cell, kan je al kijken of er iemand om een hoekje staat. Dat gaat nou veel anders, en ervaar je meer de spanning. Ik denk dat ze het daarom gedaan hebben.
sgaapy zegt:
22/02/2004
Ik heb nog geen last van de camera gehad tijdns het spelen n ben nu op 50%, maar als je er last van hbt kan je hem altijd nog bij stellen met je rechter duim stok. :)
prince zegt:
22/02/2004
kvind het gewoon een toppertje 3)
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Nog geen login? registreer je dan eerst.
 
nCode World Domination True