• Ruim aanbod aan speelmodi
  • Biedt nog een pak meer dan zijn voorganger
  • Valt heel snel in herhaling
  • Biedt weinig nieuws qua verhaal voor de fans

De opzichtige graphics zijn spectaculair, maar is My Hero One's Justice 2 uiteindelijk een meer dan de gemiddelde arenajager?

Van TV naar console

Wanneer populaire anime-series worden omgezet in videogames, is dit meestal een hit-or-miss-situatie. Neem de geliefde anime One Punch Man, wiens overstap naar de videogame industrie bij release vrij gemengde recensies ontving. Het vertalen van een anime naar een game is een formule die videogame-ontwikkelaars nog steeds proberen te vinden, en de resultaten durven wel al eens te variëren. De onhandig genaamde My Hero One's Justice 2 valt helaas in dezelfde categorie als zijn collega-superheldenshow, One Punch Man. De nieuwe game is een vervolg op My Hero One's Justice en volgt een vergelijkbaar stramien door het verhaal van de My Hero Academia opnieuw te vertellen als een 3D-arena-jager. Hoewel de flashy graphics het eerste uur leuk zijn, is My Hero One's Justice 2 uiteindelijk een gemiddelde arena-jager die snel repetitief wordt.

Van één rechtstreeks naar twee

My Hero One's Justice 2 gaat verder waar de laatste MHA-game was gebleven. Het verhaal is onderverdeeld in hoofdstukken die bestaan uit een interactieve video in stripboekstijl (compleet met stemacteurs van de originele Japanse acteurs). De meeste hoofdstukken bevatten ook een soort gevecht, dat spelers met succes moeten voltooien om verder te komen in het verhaal. Naast het "Verhaal" -gedeelte van het spel, kunnen spelers ook deelnemen aan vrije gevechten, bijvoorbeeld in de "Missie" -modus (vergelijkbaar met een overlevingsmodus waarin spelers meerdere gevechten moeten voltooien met één gezondheidsbalk), een online multiplayer-modus, en verschillende andere freestyle-modi waar spelers hun eigen personages en arena's kunnen kiezen om hun vaardigheden aan te scherpen. Qua gameplay is het vergelijkbaar met elke standaard arena-jager. Spelers besturen één fighter, soms met de optie om twee sidekicks als back-up te hebben, en moeten zowel de tijdslimiet als de gezondheidsbalk van hun tegenstrever in de gaten houden. De handige tutorial aan het begin biedt een blik op de verscheidenheid aan vechtbewegingen en combinaties en is een goede intro voor mensen die misschien niet gewend zijn aan dit soort vechtspellen.

Net als het moederspel, beschikt My Hero One's Justice 2 over opmerkelijke driedimensionale graphics en vloeiende animaties. Fans van de anime zullen op deze nieuwe manier waarschijnlijk genieten van het bekijken van hun favoriete momenten uit de reeks. De gevechten bieden een extra bonus bovenop de normale kijkervaring en zullen fans het gevoel geven dat ze daadwerkelijk een rol in de reeks spelen. Wat de originele My Hero One's Justice goed deed, was het enorme aantal personages en aanpassingsmogelijkheden. One's Justice 2 gaat nog een stap verder met 18 nieuwe personages. Hoewel je je fighter niet kan kiezen in de verhaalmodus, bieden de free play modi voor volledige aanpassing van de hoofdlijnen van hun fighters, hun sidekicks, hun outfits en zelfs hun tegenstanders en arena's als ze dat willen. Met al deze mogelijkheden kunnen fans van arena-fighters urenlang elke combinatie uitproberen.

Tot zover het goede nieuws

Buiten dat is er helaas niet veel anders aan My Hero One's Justice 2. Het repetitieve formaat van de Story-modus van "speel een stripvideo af" en "win een gevecht" gaat snel vervelen. En aangezien de verhalen vrijwel letterlijk uit de anime worden verteld, zullen fans weinig nieuws terugvinden in dezelfde scènes die ze al hebben gezien. De gevechten zelf zijn ook niet zo moeilijk. Als iemand die niet zo bedreven is in arena-jagers, was ik verbaasd over mijn vermogen om het grootste deel van de verhaallijn te doorstaan door simpelweg in willekeurige volgorde op knoppen te drukken. maar meer ervaren spelers zullen het gemak van het spel waarschijnlijk beu worden, vooral met bijna 100 verschillende story fights om door te gaan.

Terwijl My Hero One's Justice 2 absoluut verder gaat dan de basis die My Hero One's Justice twee jaar geleden heeft gelegd, hebben de ontwikkelaars zeker nog een weg te gaan voordat ze een videogame-formule bedenken die kan worden geclassificeerd als "plus ultra!" Zelfs voor de fans van de anime is het spel moeilijk om aan te raden, omdat het verhaal heel veel gebruikt van de anime.