Veel details en variatie in Fallout 4

Dewi Welvaart | zaterdag 25 Jul 2015, 20:13

Volgens Tod Howard, bekijk het interview hier

"The details are not the details, they are the design". Een mooie quote van Charles Eames, en één waarbij ik mij volledig aansluit. De details maken het verschil. Ook in games. In het interview "Why details matter" met ontwikkelingsleider Tod Howard blijkt dat ook in Fallout 4 hier veel aandacht aan is geschonken.

Al bij de eerste video van Fallout 4 bleek dat de wereld een stuk kleurrijker is dan Fallout 3. In onderstaande video Tod Howard waarom."Bij Fallout 3 had alles een beetje dezelfde kleur, waardoor het wat deprimerend kon zijn om de game bijvoorbeeld acht uur achter elkaar te spelen." Volgens hem is de post-apocalyptische wereld van Fallout 4 al grimmig genoeg. Dankzij het kleurgebruik en de intensiteit hiervan blijft het geheel levendig en divers. Daarnaast is het een goede manier om aandacht te trekken naar gewenste elementen en details. Verder wordt in het interview gesproken over de dynamische AI, de graphics en de weereffecten. 

Reacties

Login of registreer om te reageren.