Kleine Koreaanse studio, vage indie game, maar toch een sequel in een geslaagde franchise? Lees hier onze review.

• Unieke gameplay
  • Mooie uitvoering
  • Makkelijke controls
  • Weinig om het lijf
  • Wordt extreem moeilijk

Color Symphony 2 is een indie en lekker compact. Het spel is snel geïnstalleerd en start snel op. Wat zie je als eerste? Color Symphony 2 heeft een eigen, simpele, maar toch zeer mooie stijl heeft. Er wordt een levensverhaal verteld van 'de man met een hoed'. Deze is niet cruciaal voor de game, maar het geeft een mooie toon mee met de al zeer aanwezige nostalgische looks.

Je hoeft niet van ver te komen om uit de titel te kunnen herleiden dat kleur een belangrijke rol speelt in deze franchise. Het mechanisme draait namelijk op het switchen tussen drie kleuren. Je kan dit het beste omschrijven als kleurfilters. Met de X, Y en B knop kan je telkens een andere kleurfilter over je game leggen en hierdoor verschijnen er nieuwe elementen in het level, of er verdwijnen er juist. Je zult niet de eerste zijn die een keertje op Y drukt en als een keiharde noob steenhard naar beneden keldert. Maar daar leer je weer van. Toch?Het spel speelt in ieder geval soepel. De controls zijn simpel.

Maar gelijk lopen we tegen het minpunt van de game (en ik kijk hier even met rollende ogen terug naar Ori and the Blind Forest). Het minpunt? De. Game. Is. Moeilijk. Het start makkelijk, je voelt je gelijk in de Color Symphony wereld op je gemak. Tot er plots een bizar lastig level voor je neus staat waarbij je eigenlijk had gewenst dat je een extra hand kon groeien. Je lijkt de hand-oog coördinatie van een astronaut nodig te hebben om het tot het einde te halen. Dit is niet erg als je zo'n gamer bent die leeft voor de uitdaging, want die zijn er genoeg. Maar bij een casual gamer zal deze game snel aan de kant liggen. Jammer dat het niet beschikbaar is met moeilijkheidsgraden zodat de casual gamer ook een kant op kan.

Kan ik nog iets zeggen over Color Symphony 2? Nee, eigenlijk niet. Dit is alles! Maar, best leuk.

De game is de moeite waard als je een platform-fanaat bent en leeft voor bizarre combo's. Deze game heeft namelijk een unieke stijl en feeling die je niet ergens anders vind. Afgezien van de moeilijkheidsgraad is de game goed doordacht en mooi uitgevoerd. Voor de prijs (€9,99) hoef je het ook niet te laten.