FFXV Level systeem informatie

Dorian de la Fosse | woensdag 23 Dec 2015, 14:47

FFXV krijgt een aagepast level systeem wat meer past bij action RPG's.

Final Fantasy heeft vanaf het eerste deel in de reeks al te maken gehad met level systemen. Zo versla je vijand na vijand om EXP te verdienen, waardoor je uiteindelijk een level omhoog gaat. Het is een systeem dat tot de dag van vandaag nog steeds succesvol is, maar met de aankondiging van Final Fantasy XV komt er wat verandering in de zaak. FFXV, het voormalige Final Fantasy versus XIII, lijkt namelijk meer op een action RPG dan een JRPG, mede dankzij de snelle actie en vloeiende gameplay.

Hajime Tabata, de game director van FFXV, heeft wat informatie vrijgegeven die we kunnen markeren als vaag:

“Obviously, in traditional Final Fantasy RPGs, you have very specific ways that characters level up and gain power, but because Final Fantasy XV is an action/RPG, it’s quite different in some ways to the traditional RPG gameplay formula. There are two main threads to the leveling up system, the first one is the traditional statistics improvement based part and there’s also the actions you can execute in the actual game. The game has a very standard, orthodox kind of leveling up system to start with.”

Aan het begin van de game zal het level systeem dus wel herkenbaar zijn.

De release datum van FFXV is nog niet bekend gemaakt, maar verwacht meer informatie na het Square Enix evenement in maart.

Reacties

Login of registreer om te reageren.