Forza Motorsport 6 zonder DirectX 12

Dorian de la Fosse | woensdag 24 Jun 2015, 15:43

Bevestigd door zowel Turn 10 als Microsoft

Op de E3 werden we verwend met gameplaybeelden van Forza Motorsport 6, de nieuwe simulatie racegame van Turn 10 Studios. Ze hebben bekend gemaakt dat het spel diverse weersomstandigheden en een dynamisch tijdschema kent en dat het spel in 1080P/60FPS zal draaien. Dit heeft menig gamer nieuwsgierig gemaakt, want hebben ze dit voor elkaar gekregen met DirectX 12, de nieuwe API van Microsoft?

Het antwoord op die vraag is nee. Volgens Turn 10 Creative Director Dan Greenwalt draait Forza Motorsport 6 op een zwaar gemodificeerde versie van DirectX 11. Wegens tijdgebrek hebben ze DirectX 12 niet kunnen implementeren, maar daardoor hebben ze wel iets meer tijd overgehouden om de visuals naar een nieuw niveau te tillen. Om in zijn woorden te blijven draait Forza 6 "Super efficiently great" op de gemodificeerde DirectX 11.

Forza Motorsport staat gepland voor een release op september 2015 en zal ook beschikbaar zijn als onderdeel van een Xbox One bundel.

Reacties

Excess-Denied 8 jaren,9 maanden geleden

Maar dag en nacht races waren dus eerder niet mogelijk door dat er niet 'efficient' genoeg kon worden omgegaan met de hardware/software van de Xbox? Ik noem het bullshit, net zoals die Horizon 2 die echt expres enorm gedowngrade is op de 360! Lelijker dan zijn voorganger.

Maar ik weet wel dat...
https://www.youtube.com/watch?v=YPHITmDSm5g
... nachtraces had!

Login of registreer om te reageren.