Casper Egas | maandag 25 Jun 2018, 18:29

Een prequel van Life is Strange 2? Dat klonk als muziek in de oren bij Casper! Lees dus snel zijn recensie.

• Het is gratis
  • Serieus verhaal
  • Sterke soundtrack
  • Niet langer dan een uurtje of twee

Ben je ook zo’n fan van Life is Strange? Nou, ik wel. Life is Strange Before the Storm was tof, maar haalde het niet bij het origineel. Nu is de oorspronkelijke ontwikkelaar DONTNOD Entertainment terug met een prequel voor Life is Strange 2, dat dit najaar moet verschijnen. The Awesome Adventures of Captain Spirit spelt zich zeer duidelijk af in het zelfde universum als Life is Strange, maar gaat over een totaal nieuw personage genaamd Chris.

Chris is tien jaar oud en waant zich de superheld Captain Spirit en gebruikt al zijn speelgoed om helemaal op te gaan in deze illusie. Zo doet hij net alsof hij van afstand dingen kan laten bewegen, of eten kan opwarmen. Hij is dan misschien geen superheld, maar hij moet wel veel zelf doen. Hij woont namelijk alleen bij zijn vader na de dood van zijn moeder. Zijn vader is alcoholist, waardoor Chris grotendeels het huishouden runt.

Kleine zandbak

In feite is The Awesome Adventures of Captain Spirit een kleine zandbak. Je kunt door het huis en de tuin rondsnuffelen en interacteren met van alles en nog wat. Gedurende de speelduur van één tot twee uur probeer je de geheime opdrachten van Captain Spirit te voltooien, die er bijvoorbeeld op neer komen om jezelf te verkleden als superheld. Dit alles lijkt heel luchtig, maar door de donkere ondertoon van het korte verhaal is dit zeker niet het geval.

De presentatie is weer van de bovenste plank. Door de goede muziek is de sfeer erg sterk en de stemacteurs doen hun werk goed. Grafisch is de typische stijl van Life is Strange duidelijk te herkennen. Gelukkig is het gelukt om het spel duidelijk mooier en gedetailleerder te maken, zonder de typische look te verspelen.

The Awesome Adventures of Captain Spirit is maar een kort spel. Het fungeert vooral als de bijzondere introductie van Life is Strange 2. In deze opzet is DONTNOD helemaal geslaagd. Je hoeft ook niet lang te twijfelen of je het spel al dan niet koopt, want het is volledig gratis.