• Meer content in de vorm van uitrusting
  • An sich een goede sidequest...
  • ... maar voor deze prijs mag je meer verwachten
  • Veel te kort
  • Voegt niets toe qua verhaal

Gespeeld op de Xbox One

Toen Darksiders III uitkwam, was het mijns inziens een spel dat niet de kwaliteit wist te evenaren van de eerste twee delen. Ondanks dat het spel het nodige plezier opleverde, zaten er nogal wat hoeken en gaten aan de game. De ontwikkelaars zijn echter in de tussentijd ijverig bezig geweest en na de nodige patches te hebben uitgebracht, zijn ze ook bezig geweest met het maken van nieuwe dlc. De laatste is onlangs uitgekomen en heeft als titel 'Keepers of the Void' meegekregen. Tijd dus om de zweep weer op te pakken en als Fury aan de slag te gaan.

Bekend terrein

Het verhaal in Keepers of the Void is vrij simpel. De Void, de wereld die middels enkele serpent holes met de wereld wordt verbonden, is binnengevallen door een vreemd ras en de demoon Vulgrim vraagt jou om hulp. Initieel heb je daar weinig zin in als Fury, maar na de aanlokkelijke belofte van enkele mooie spulletjes ga je dan toch maar de koopman te hulp schieten. Door middel van een serpent hole binnen te treden, kom je in de Void terecht en staan je enkele zogeheten 'trials' te wachten, ieder gebaseerd op een van de hollows die Fury tot haar beschikking heeft.

Iedere trial bestaat uit het navigeren van enkele platformpuzzels, de nodige vijanden en uiteindelijk een baas. Gezien er vier hollows zijn, betekent dit dat je viermaal zo'n trial moet voltooien, waarna er als laatste nog een vijfde portaal wordt geopend, die je naar de eindbaas brengt. Tijdens je reis verzamel je de nodige artefacten en als hoogtepunt krijg je maar liefst vier nieuwe wapens en ook nog eens een nieuw pantser die behoorlijk sterk zijn. In dat opzicht, loont de dlc vrij goed.

Inflatie

De dlc zelf is wat dat betreft opgebouwd volgens de bekende formules, maar doet dit an sich vrij goed. De puzzels zijn niet te harentrekkend, maar ook weer niet te simpel en de vijanden zijn best leuk om tegen te vechten. Ook is het vrij lonend om goed je omgevingen te verkennen en op zoek te gaan naar de geheime, verborgen plekjes met extra goede spullen. Wat dat betreft is het meer van hetzelfde wat Darksiders III zo leuk maakte.

Ik kan de dlc echter absoluut geen hoog cijfer geven en dat komt door twee factoren. Ten eerste is de dlc wel heel erg repetitief op het einde. Alle vijanden blijven hetzelfde, maar krijgen een ander kleurtje, gebaseerd op de hollow waar ze toe behoren. Hetzelfde gebeurd met de bazen die eigenlijk ook allemaal hetzelfde spelen.

Nou is dat op zichzelf niet al te erg, en had ik de dlc prima een zes of een zeven kunnen geven. Problematisch is echter dat er maar liefst dertien euro voor deze dlc wordt gevraagd; dertien euro! Voor dat geld kun je tegenwoordig prima indie games kopen die je heel wat meer uren aan gameplay bieden en vaak ook diverser van aard zijn. Een prijs tot de vijf euro had ik wat meer geschikt gevonden, maar dertien euro voor deze dlc vragen is mijns inziens echt afzetterij van de bovenste plank. Qua verhaal voegt de dlc niet veel toe aan het basisspel en zelfs het verkrijgen van nieuwe spullen praat zo'n prijs niet goed.

Deze dlc is in de kern prima, maar de prijs die men er voor vraagt weegt niet op tegen de inhoud die je er voor krijgt. Mocht je heel graag meer van dit spel willen spelen, dan is het absoluut geen verkeerde aankoop. Besef je echter wel waar je dat geld dan voor gaat neerleggen, want in mijn optiek is het nou niet bepaald de beste deal die je kunt krijgen.