Joeri Tits | maandag 4 Nov 2019, 13:32

Shadowkeep is inmiddels alweer de vierde uitbreiding voor Destiny 2. Is er wat vernieuwd nu dat Bungie weer de macht heeft?

Review

Rating 7/10
User rating 0/10
  • Sterke gameplay blijft overeind
  • Verbeterde menu's
  • Armor 2.0 geeft meer vrijheid en diepgang
  • Misschien wat duur voor de hoeveelheid content
  • Vooral meer van hetzelfde

Gespeeld op Xbox One X

Toen Destiny 2 uitkwam was ik redelijk enthousiast. Ik was pas laat begonnen met de complete editie van het eerste deel. Ik had toen meteen een boel content. Hierdoor kon Destiny 2 mij niet gigantisch lang bekoren. Ondertussen is er al wat DLC verschenen, met vorig jaar het vrij grote Forsaken. Ondertussen is er weer eentje verschenen. Kan Shadowkeep de Guardian in mij weer wakker maken?

REVIEW

In tegenstelling tot alle andere uitbreidingen is Shadowkeep wat unieker. Zoals jullie weten zit de Destiny-franchise niet meer in de stal van Activision. Bungie heeft namelijk de rechten weer overgenomen. Hierdoor gaat de Halo-uitvinder proberen te veranderen naar de manier waarop zij het voor ogen hadden, zonder alleen maar aan het financiële plaatje te moeten denken.

Nieuwe menu's voor iedereen

Eerst en vooral merken we tal van kleine wijzigingen door het spel heen. Zo is de menustructuur helemaal aangepast. Ik ga eerlijk zeggen dat ik dit niet meteen door had. Het kwam ter sprake met een vriend die de game meer speelde. Wat ik mij wel nog herinnerde was dat er tussen deel één en deel twee amper wijzigingen waren. Destiny 2 voelt nu wel wat nieuwer aan. Het menu is, zeker voor iemand die het niet wekelijks speelt, overzichterlijker geworden. Vroeger had ik nogal wat zoekwerk als ik een tijdje niet meer gespeeld had. Het lijkt mij dat dit nu minder gaat gebeuren, ook al is er nu duidelijk meer informatie voorhanden.

Gevaar op de maan

In Shadowkeep worden we naar de maan gestuurd, waar tal van toekomstige dreigingen gestopt moeten worden. Een beetje een goedkoop verhaal, maar net zoals voorheen stoort dat niet echt bij Destiny. Helaas is dit ook qua vijanden waar ik, volgens mij, ook geen variatie tegenkwam. Zelfs de grote bazen komen terug. De maan heeft namelijk last van “nachtmerries”. Zoals ik al zei, goedkoop dus. De verhaallijn neemt ook slechts maximaal een zestal uurtjes in beslag, maar het verhaal is niet volledig afgerond. Mij lijkt het dat hier achteraf nog content bijkomt.

Armor 2.0 voor  meer keuzevrijheid

Op RPG-gebied vallen de nieuwe armormogelijkheden op. Armor 2.0 brengt dit aspect naar een nieuw en hoger niveau. Zo kan je vanaf nu drie mods toevoegen aan ieder stukje van het pantser. Er zijn wat meer neutrale mods, een wapenmod en een mod die meer doelt op de meer specifieke vaardigheden van je personage. Hoe sterk en welke mod je kan nemen hangt af van de energy die je erin opneemt. Stel: je kan maximaal acht energy's opnemen, dan kan je bijvoorbeeld twee mods drie energypunten laten opnemen en de laatste maar twee.

Conclusie

Ondanks dat ik niet de grootste Destiny-fan ben, heb ik mij vermaakt met de verhaalcontent. Dit is vooral omdat de gameplay nog steeds staat als een huis. Bungie weet hoe het een goede shooter maakt. Er mag wel gezegd worden dat de verhaallijn relatief klein is, zeker voor de prijs die voor de DLC gevraagd wordt. Het lijkt me wel dat er nog content gaat bijkomen. Het is dan ook moeilijk op dit moment om te oordelen of Destiny mij gaat blijven boeien. De nieuwigheden, zoals de nieuwe menustructuur en Armor 2.0 zijn, hoe dan ook, verbeteringen voor de fans. Maar als we kijken naar puur de content is dat eigenlijk gewoon meer van hetzelfde.

Reacties

Login of registreer om te reageren.