Dorian de la Fosse | maandag 23 Mrt 2020, 16:32

We hebben het vierde seizoen al weer bereikt in Apex Legends. Hoe is dit ons bevallen? Lees het hier.

De release van Apex Legends was nogal een ding. Binnen een mum van tijd wist de Battle Royale game veel spelers (tijdelijk) weg te trekken bij andere games in het genre, waarmee het in korte tijd de meest gespeelde Battle Royale game is geworden. Inmiddels heeft Apex Legends al het vierde seizoen bereikt. Wat is er allemaal nieuw dit seizoen?

Legends

Bij de release van een nieuw seizoen hoort natuurlijk ook de release van een nieuwe legend. Dit keer is dat Revenant, een cyborg hitman met bijzondere vaardigheden. Revenant beschikt over Silence devices, welke de perks van andere legends in de buurt tijdelijk uitschakelen. Hij kan ook onnatuurlijk snel lopen vanuit een kruipende positie, wat hem alleen maar dodelijker maakt. Zijn ultimate stelt hem in staat om zijn teamleden van de dood te redden door een soort boei uit te gooien. Hierdoor gaan je teamleden niet down of dood, maar teleporteren ze naar de boei op het moment van sterven. Uiteraard hebben ze niet meer hun volledige hitpoints, maar het kan enorm helpen.

Season 4 Battlepass

Ook dit seizoen is er weer een Battlepass beschikbaar waarmee je meer dan 100 verschillende items, emotes, skins en meer kunt krijgen. Zoals gewoonlijk kost deze 950 Apex Coins.

Maps

Voor seizoen 4 heeft Respawn Entertainment de World’s Edge map weer beschikbaar gemaakt en ook de Kings Canyon map zal beschikbaar komen voor de Ranked matches. Genoeg te zien en te doen dus.

Ervaring

Zelf mocht ik al aan de slag met het nieuwe seizoen en dankzij een Apex Coins pakket aangeleverd door EA/Respawn Entertainment. Hierdoor was de nieuwe legend Revenant direct beschikbaar en kon ik dus wat speelervaring op doen. Nadat ik mijn heldhaftige team had overgehaald om mee te spelen zijn we weer terug gegaan naar de Outlands. Wij hebben op de nieuwe World’s Edge map gespeeld, waar een Harvester van Hammond Robotics het centrale punt is. Capital City is hierdoor in twee delen gesplitst en er zijn maar twee wegen die je door dit gebied heen kunnen loodsen, dus moeten er tactische beslissingen worden genomen. Daar kwamen wij achteraf achter, nadat we eindigden in de top twintig, omdat wij niet de enigen waren die in dit gebied dropten. Gelukkig biedt de map genoeg andere, rustigere locaties dus de tweede sessie ging het beter.

Tijd dus om Revenant uit te testen. Zijn Silence devices zijn ideaal. Alle vijandelijke legends die in de buurt komen verliezen tijdelijk hun perks en dat heeft ons genoeg geholpen om kills te krijgen zonder al te veel moeite te hoeven doen. Dankzij het nieuwe wapen, de Sentinel, konden we die kills ook op afstand maken. Maar waar Revenant zichzelf het meeste onderscheid van de andere legends is het crouchen. Hij behoudt de “normale” loopsnelheid terwijl hij is gecrouched, en dat is een super goede passieve vaardigheid. Het wordt iets minder goed als het tegen je word gebruikt, wat natuurlijk onvermijdelijk is in Apex Legends. Het probleem is namelijk dat hij moeilijker te zien en te raken is EN ook nog eens snel weg kan kruipen. Het klinkt als een oneerlijk voordeel en realistisch gezien is dat misschien ook wel zo, tenzij elk team een Revenant in hun party heeft. Naast zijn basis- en passieve vaardigheid heeft hij ook een ultimate. Op papier lijkt dit een goede vaardigheid te zijn, maar ik heb het niet goed werkend gekregen in al mijn sessies. Het was vaak beter om de tegenstander te silencen en daarna de vaardigheden van mijn teamleden op ze af te sturen. Maar er zijn ook spelers die zijn ultimate in hun tactiek kunnen verwerken en daar heb ik niets anders dan lof voor. Het is ook dit seizoen gelukt om eerste te worden, maar het seizoen is nog niet voorbij, dus wie weet wat er nog in het verschiet ligt.

Dit is de beschrijving/review van de extra content van seizoen 4 van Apex Legends. Voor de bespreking van de hoofdgame willen we je graag doorverwijzen naar de recensie van Apex Legends.