• Sterke nieuwe tracklist
  • Indrukwekkende bibliotheek aan liedjes door abonnement...
  • ... waarbij je helaas nog moet bijbetalen voor de volledige library
  • Afhankelijk van smartphone voor optimale ervaring
  • Gameplay grotendeels ongewijzigd

Gespeeld op Xbox Series X. Alleen beschikbaar op Xbox Series S/X.

En er is weer een jaar voorbij en dat betekent natuurlijk een nieuwe editie van Just Dance. Elk jaar brengt de dansreeks een nieuw ritme & songlist naar ons, en de laatste aflevering Just Dance 2024 is daarop geen uitzondering. Als een van de hoofdrolspelers in het genre van ritmegames komt deze editie op Xbox met de belofte van een extra meeslepende danservaring.

Just doe het!

Just Dance 2024 blijft trouw aan zijn roots met zowel vertrouwde als toegankelijke gameplay. Spelers imiteren dansers op het scherm en gebruiken hun smartphone als bewegingscontrollers. Je bent wel afhankelijk van die smartphone-app, want er is geen enkele andere manier om aan het dansen te gaan. Het scoresysteem blijft intuïtief en geeft direct feedback over dansprestaties. Deze editie heeft een indrukwekkende lijst met nummers, een mix van tophits (Vampire, You Should See Me In A Crown & Flowers) en tijdloze klassiekers (Canned Heat, I Wanna Dance with Somebody & Survivor) voor een brede muzieksmaak. De variatie in muziek houdt niet alleen de gameplay fris, maar nodigt ook spelers van alle leeftijden uit om iets leuks te vinden.

De presentatie van het spel schittert zoals gewoonlijk op de Xbox, met levendige beelden en een gebruiksvriendelijke interface die de algehele ervaring verbetert. De graphics zijn levendig en kleurrijk en creëren een uitnodigende sfeer voor spelers. Just Dance 2024 blinkt uit in zijn multiplayer-ervaring, met zowel lokale als online modi die van het spel een sociaal evenement maken. Of het nu gaat om een familiebijeenkomst of een online danswedstrijd, de game creëert momenten van plezier en competitie, waardoor het een geweldige keuze is voor feestjes en ongedwongen bijeenkomsten. De game blijft een hit op verjaardagsfeestjes, iedereen kent de nummers en meedansen kan zonder veel risico’s of setup. Sommige liedjes hebben ook een aerobic routine als alternatieve versie, zo kan je je Just Dance 2024 sessie inzetten als work-out.

Subscribers do it better

Hoewel het spel zelf voor veel vermaak zorgt, moet je een abonnement nemen om toegang te krijgen tot de volledige bibliotheek met nummers. Dit model kan sommige spelers afschrikken, maar voor degenen die bereid zijn om te investeren, biedt het een breed scala aan extra content, waardoor het spel na verloop van tijd fris en spannend blijft. Gelukkig kan je instappen voor één maand, drie maanden of twaalf maanden en hoe meer maanden je neemt hoe goedkoper het wordt per maand. Je kan dus makkelijk één maand testen en zien hoeveel je de game speelt voor je je zelf vastlegt voor een langere periode. Zonder abonnement ben je dus beperkt tot de 2024-lijst met veertig liedjes. Dat is op zich wel genoeg, maar je hoort natuurlijk niet elk liedje even graag en de catalogus met oudere nummers is op zich wel heel indrukwekkend.

Concluderend is Just Dance 2024 een solide aanvulling op de serie. Hoewel het qua gameplay niet baanbrekend is, maakt de nieuwe songlijst dit één van de betere jaren. Het is een uitstekende keuze voor zowel die-hard fans van de serie als complete nieuwkomers. Hoewel je voor de volledige ervaring afhankelijk bent van een abonnementsmodel, biedt de game in de basisversie genoeg om spelers urenlang aan het dansen te houden.